Usluge

Naše usluge obuhvataju

Savetnik za bezbednost i zdravlje na radu, odnosno saradnik za bezbednost i zdravlje na radu obavlja poslove u skladu sa Zakonom o bezbednosti i zdravlju na radu, a naročito:

  • sprovodi i učestvuje u postupku procene rizika;
  • učestvuje u izradi programa obuke zaposlenih za bezbedan i zdrav rad, programa obuke predstavnika zaposlenih i programa obuke rukovodilaca;
  • vrši kontrolu i daje predloge poslodavcu u planiranju, izboru, korišćenju i održavanju sredstava za rad, hemijskih materija i lične zaštitne opreme;
  • učestvuje u opremanju i uređivanju radnog mesta u cilju obezbeđivanja bezbednih i zdravih uslova rada;
  • organizuje preventivna i periodična ispitivanja uslova radne sredine;
  • organizuje preventivne i periodične preglede i provere opreme za rad i preglede i ispitivanja električnih i gromobranskih instalacija;
  • predlaže mere za poboljšanje uslova rada, naročito na radnim mestima sa povećanim rizikom;
  • prati i kontroliše primenu mera bezbednosti i zdravlja na radu u skladu sa organizacijom poslova bezbednosti i zdravlja na radu kod poslodavca;
  • prati stanje u vezi sa povredama na radu i profesionalnim bolestima, kao i bolestima u vezi sa radom, učestvuje u utvrđivanju njihovih uzroka i priprema izveštaje sa predlozima mera za njihovo otklanjanje;
  • organizuje i sprovodi obuku: zaposlenih i drugih lica u skladu sa ovim zakonom, predstavnika zaposlenih, rukovodilaca
    priprema uputstva za bezbedan i zdrav rad i kontroliše njihovu primenu;
  • zabranjuje rad na radnom mestu ili upotrebu sredstva za rad, u slučaju kada utvrdi neposrednu opasnost po život ili zdravlje zaposlenog i obustavlja rad na opremi za rad do otklanjanja uočenih nedostataka prilikom pregleda i provere opreme za rad iz člana 15. stav 4. ovog zakona;
  • organizuje lekarske preglede zaposlenih;
  • sarađuje i koordinira rad sa zdravstvenom ustanovom koja obavlja delatnost medicine rada po svim pitanjima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu;
  • sarađuje sa predstavnicima zaposlenih i Odborom za bezbednost i zdravlje na radu po svim pitanjima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu kod poslodavca;
  • vodi evidencije u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu kod poslodavca;
  • prati promenu propisa i vrši usklađivanje akata poslodavca, prati standarde i tehnički napredak u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
  • Pravilnik o bezbednosti i zdravlja na radu,
  • Program obuke za bezbedan i zdrav rad,
  • Evidencije (Obrasci broj 1-14),
  • Evidencije o izvešenoj obuci za bezbedan i zdrav rad (obrazac br. 6),
  • Izrada uputstva za bezbedan i zdrav rad,
  • Izrada dozvola za rad.

Poslodavac je dužan da izvrši obuku zaposlenog za bezbedan i zdrav rad:

  • kod zasnivanja radnog odnosa, odnosno drugog radnog angažovanja;
  • premeštaja na druge poslove;
  • prilikom uvođenja nove tehnologije ili novih sredstava za rad ili promene opreme za rad,
  • kod promene radnog procesa.
Poslodavac je dužan da zaposlenog u toku obuke za bezbedan i zdrav rad upozna sa rizicima na radnom mestu na koje ga određuje i o konkretnim merama za bezbednost i zdravlje na radu u skladu sa aktom o proceni rizika.

Poslodavac koji izvodi radove na izgradnji objekta u skladu sa propisima o bezbednosti i zdravlju na radu na privremenim ili pokretnim gradilištima, kao i poslodavac koji izvodi radove na radilištu u skladu sa propisima o bezbednosti i zdravlju na radu, dužan je da prijavu o početku rada dostavi nadležnoj inspekciji rada, najmanje osam dana pre početka izvođenja radova.

Poslodavac je dužan da izradi propisan elaborat o uređenju gradilišta, ako radovi traju duže od tri dana u kontinuitetu i propisan elaborat o uređenju radilišta, koji uz prijavu o početku rada dostavlja nadležnoj inspekciji rada, najmanje osam dana pre početka izvođenja radova.

Poslodavac je dužan da na gradilištu, odnosno radilištu obezbeđuje, održava i sprovodi mere za bezbednost i zdravlje na radu u skladu sa elaboratom o uređenju gradilišta, odnosno radilišta i aktom o proceni rizika.

Koordinator za bezbednost i zdravlje na radu u fazi izvođenja radova (u daljem tekstu: koordinator za izvođenje radova), jeste fizičko lice koje investitor, odnosno zastupnik investitora pismenim aktom odredi da, u toku izvođenja radova.

Investitor, odnosno zastupnik investitora je dužan da odredi jednog ili više koordinatora za izradu projekta i jednog ili više koordinatora za izvođenje radova kada na gradilištu izvode ili je predviđeno da će radove izvoditi dva ili više izvođača radova. Obaveze investitora, odnosno zastupnika investitora, ne odnosi se na izgradnju objekata površine do 300 m2, osim u slučajevima kada se izvode radovi navedeni u Pregledu radova pri kojima se pojavljuje specifičan rizik od nastanka povreda i oštećenja zdravlja zaposlenih ili je pri izgradnji takvog objekta potrebna Prijava gradilišta.

Zaposleni kod izvođača radova ne može biti određen za koordinatora za izvođenje radova.

Kaznene odrebe u slučaju izostanka koordinatora u fazi projektovanja, odnosno koordinatora u fazi izvođenja radova:

Novčanom kaznom od 800.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj investitor, odnosno zastupnik investitora, sa svojstvom pravnog lica ako ne odredi jednog ili više koordinatora za izradu projekta i jednog ili više koordinatora za izvođenje radova, kada na gradilištu radove izvodi ili je predviđeno da će radove izvoditi dva ili više izvođača radova. Takođe za isti prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 400.000 do 500.000 dinara kazniće se investitor, odnosno zastupnik investitora, sa svojstvom preduzetnika, odnosno novčanom kaznom od 40.000 do 50.000 dinara, kazniće se za ovaj prekršaj direktor odnosno drugo odgovorno lice u pravnom licu kao i iinvestitor, tj. zastupnik investitora sa svojstvom fizičkog lica.

Obuka zaposlenih iz oblasti zaštite od požara vrši se prema Zakonu o zaštiti od požara („Sl. glasnik RS“ br. 111/2009, 20/2015, 87/2018 i 87/2018 – dr. zakon). Osnovna obuka iz oblasti zaštite od požara organizuje se za sve zaposlene odmah po stupanju na rad, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaposlenja. Zaposleni su dužni da prisustvuju obuci i proveri znanja, kao i da se tokom obavljanja radnih aktivnosti pridržavaju propisanih mera i uputstava. Takođe, od značaja je i upoznavanje zaposlenih sa uputstvom za korišćenjem protivpožarnih aparata, odnosno kako da reaguju u slučaju požara.

Program obuke za zaštitu od požara koji se odnosi na lica zaposlena u privrednom subjektu. Sadrži osnovna pravila zaštite od požara uključujući programe za njihovo sprovođenje i deo koji se odnosi na specifičnosti zaštite od požara obzirom na delatnost privrednog subjekta.

Program osnovne obuke donosi poslodavac po pribavljenoj saglasnosti Ministarstva. Provera znanja zaposlenih se vrši jednom u 3 godine.

Pravila zaštite od požara je normativni akt propisan Zakonom o zaštiti od požara („Sl. glasnik RS“, br. 111/2009, 20/2015, 87/2018 i 87/2018 – dr. zakoni) koji se primenjuje od 04.03.2015. godine i kojim su sva pravna lica, koja su vlasnici odnosno korisnici poslovnih, industrijskih i objekata javne namene i slobodnostojećih garaža, a koji nisu u obavezi da imaju Plan zaštite od požara prema članu 27. ovog Zakona, kao i objekti u trećoj kategoriji ugroženosti od požara i stambene zgrade, u obavezi da ga donesu.

Pravila zaštite od požara je dokument u kome se sagledava objekat, oprema unutar objekta, proces rada i opremu za zaštitu od požara koja se nalazi u objektu. Pravilima zaštite od požara propisuje se plan evakuacije, uputstva za postupanje u slučaju požara, način osposobljavanja zaposlenih za sprovođenje zaštite od požara, kao i prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih za sprovođenje preventivnih mera

U skladu sa Zakonom o zaštiti od požara („Sl. glasnik RS“, br. 111/2009, 20/2015, 87/2018 i 87/2018 – dr. zakoni) sva pravna lica u obavezi su da organizuju sprovođenje preventivnih mera zaštite od požara sa potrebnim brojem lica stručno osposobljenih za sprovođenih mera zaštite od požara, kao i da obezbede adekvatnu opremu i uređaje za gašenje požara.

Agencija MONIS pruža konsultantske usluge iz oblasti zaštite od požara, kao i izradu neophodne dokumentacije.

Na osnovu važećeg Zakona o bezbednosti i zdravlja na radu –  Poslodavac je dužan da aktom o proceni rizika, na osnovu ocene službe medicine rada, odredi posebne zdravstvene uslove koje moraju ispunjavati zaposleni na radnom mestu sa povećanim rizikom.

Poslodavac je dužan da službi medicine rada, koju angažuje, obezbedi uslove za samostalno obavljanje poslova zaštite zdravlja zaposlenih.

Za obavljanje poslova zaštite zdravlja zaposlenih na radu poslodavac angažuje službu medicine rada.

Služba medicine rada iz stava 1. ovog člana dužna je da obavlja poslove u skladu sa ovim zakonom, a naročito:

  • Učestvuje u identifikaciji i proceni rizika na radnom mestu i radnoj okolini prilikom sastavljanja akta o proceni rizika;
  • Upoznaje zaposlene sa rizicima po zdravlje koji su povezani sa njihovim radom i obavlja poslove osposobljavanja zaposlenih za pružanje prve pomoći;
  • Utvrđuje i ispituje uzroke nastanka profesionalnih oboljenja i bolesti u vezi sa radom;
  • Ocenjuje i utvrđuje posebne zdravstvene sposobnosti koje moraju da ispunjavaju zaposleni za obavljanje određenih poslova na radnom mestu sa povećanim rizikom ili za upotrebu, odnosno rukovanje određenom opremom za rad;
  • Vrši prethodne i periodične lekarske preglede zaposlenih na radnim mestima sa povećanim rizikom i izdaje izveštaje o lekarskim pregledima u skladu sa propisima o bezbednosti i zdravlju na radu;
  • Učestvuje u organizovanju prve pomoći, spasavanju i evakuaciji u slučaju povređivanja zaposlenih ili havarija;
  • Daje savete poslodavcu pri izboru drugog odgovarajućeg posla prema zdravstvenoj sposobnosti zaposlenog;
  • Savetuje poslodavca u izboru i testiranju novih sredstava za rad, opasnih materija i sredstava i opreme za ličnu zaštitu na radu, sa zdravstvenog aspekta;
  • Učestvuje u analizi povreda na radu, profesionalnih oboljenja i bolesti u vezi sa radom;
  • Neposredno sarađuje sa saradnikom za bezbednost i zdravlje na radu.

S obzirom na visoke kazne propisane Zakonom o bezbednosti i zdravlja na radu i Zakona o zastiti od pozara – nudimo vam mogucnost da profesionalno i efikasno ispunite sve zakonom propisane obaveze.